jueves, 7 de abril de 2011

Balnerai de La Puda-2011



Us explicaré una mica l'historia d'aquest balneari.

Desprès d'un terratrèmol, varen sorgir en aquell emplaçament unes aigües sulfúriques
Que sortien a uns 28 C.
Uns senyors varen voler construir un Balneari, el qual sembla que hagi estat maleit des del primer moment.
Un dels seus propietaris es va suïcidar degut a la drepresió que va agafar desprès de no poder acabar les obres en el termini donat.
Uns altres es varen caure en la ruïna degut a unes inundacions que i varen haver i les quals varen destruir tot al seu pas
. Desprès van tornar a reconstruir el mateix però poc desprès els propietaris van caure a la ruïna, ja que els socis no pagaven a temps les quotes.
I fins ara a estat en l'abandó.
Jo us diré que vaig llegir bas tantes coses sobre el lloc, com per exemple que hi ha un guarda que vigila els edificis, igual si que i es, però jo no el vaig veure.
Diuen que i han uns gossos que roden pel lloc, si es veritat, però un d'ells esta encadenat
I els altres estaven dins d'una de les cases.
Una vegada vaig arribar a l'entrada del Balneari, em van vindre a la memòria les fotos que havia vist amb tota aquella gent prenent la fresca a la terrassa.
I us diré que al entrar se'm va ficar el cor nostalgic, ja que estava tot en lamentable estat tal i com podreu veure en les fotos que vaig fer.
Vaig pujar al primer pis, al segon i vaig veure banys i habitacions destruïdes sense cap mena de mobles, com diria jo buides.
Desprès agafant una escala em vaig adentrar en les seves entranyes. L'ascensor estava
Inservible. Als sotans vaig arribar a varies habitacions de banys i desprès a un passillo on de cada costat i havien sales amb banyeres. de l'altre costat del passillo unes escales que conduïen a una sala enorme amb aigua corrent on suposo que hi devia haver les piscines. Desprès vaig sortir per una porta trobant me un com on ja no sortia aigua, però al costat del riu l'aigua no parava de brotar per uns conductes, aigua que vaig tocar, una aigua clara i calenteta. Tornant cap a l'entrada vaig veure que l'edifici tenia un rellotge
Tot rovellat, i que semblava que les agulles estaven parades sobre les 12 hores. Coincidència?  o un testimoni mut dels temps passat? Definitivament aquest Balneari em va fer sentir coses que no olvidare maï.
Espero que us agradi el reportatge.

1 comentario: